BORstilvechi
Bine ati venit pe forumul BOSVR.Pentru a vedea toate topicurile trebuie sa va inregistrati.Dureaza un minut.Multumesc.
BORstilvechi

totul despre biserica de stil vechi din romania
 
AcasaPortalCalendarGalerieFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
În această lună, în ziua a treisprezecea pomenirea Sfintei Muceniţe Achilina. Aceasta a trăit în zilele împăratului Diocleţian, şi era din Vivlos, cetate a Palestinei, fiica unui mare şi strălucit bărbat, anume Eutolmie. Şi fiind botezată de Eutalie episcopul, şi ajungând în vârsta de 15 ani, trăgea şi întorcea spre credinţa în Hristos pe fetele cele ce erau de vârsta ei şi crescute împreună cu dânsa, şi le învăţa să se ferească de idoli. Dar a fost pârâtă la guvernatorul Ulosian de un oarecare Nicodim. Şi fiind adusă la întrebare, a mărturisit numele lui Hristos. Şi pentru aceea a fost bătută şi pătrunsă prin urechi cu ţepi de fier arse, atâta cât i-a dat şi sângele pe nari, şi i s-a încins tot capul de arsură; după aceea tăindu-i-se capul, s-a mutat către Domnul. Şi se face pomenirea ei în sfânta sa mucenicie ce se află aproape de târgul ce este lângă zid. Tot în această zi, pomenirea Cuviosului Iacov, cel ce prin înşelăciune s-a închinat lui anticrist, adică diavolului. Acest fericit Iacov, fiindcă a iubit pe Hristos, a urât lumea, şi a părăsit toată averea sa, fără a întrebuinţa ceva din aceasta. Însă după acestea, prin lucrarea urâtorului de om, diavolul, atâta s-a mândrit, încât a îndrăznit şi zicea: "Cine altul ştie mai bine decât mine mântuirea mea?" Pentru aceasta a întrebuinţat multe şi mari nevoinţe, însă fără întrebare de cei socotitori, după cum învaţă dumnezeieştii părinţi. Ci cu însăşi voia şi bună plăcerea sa, pentru aceasta a şi fost înşelat de către diavolul, căci venind la dânsul un înger viclean, adică un demon, prefăcut în chip de înger al luminii, i-a zis: "Curăţeşte-ţi chilia ta, şi să aprinzi candele şi făclii, şi să o afumi cu miruri şi tămâieri, bine împodobindu-te pe tine însuţi, pentru ca, plăcându-i nevoinţa ta, Hristos vine în noaptea aceasta pentru ca să-ţi dea multe daruri". Iar nepriceputul Iacov, prin mândrie fiind înşelat, a făcut toate acestea. Şi aşa a venit la el anticrist cu mărire şi nălucire multă, la miezul nopţii. Iar Iacov deschizând uşa chiliei sale s-a închinat lui; iar diavolul lovind pe Iacov în frunte, după dumnezeiască iconomie, n-a stat, ci s-a întors înapoi şi a fugit. A doua zi, dimineaţa, Iacov plângând a mers la un bătrân; iar bătrânul mai înainte de a auzi de la Iacov vreun cuvânt, a zis către el: "Fugi de aicea, căci ai fost batjocorit de satana". Deci după ce Iacov a plâns de ajuns şi s-a sfărâmat cu inima, atunci bătrânul certându-l mult şi sfătuindu-l, l-a trimis la viaţa de obşte, iar el ascultând, a mers la obşte şi a slujit la bucătărie şapte ani, cu multă smerenie şi ascultare; după aceea a şezut singur în chilie alţi şapte ani, lucrând lucrul mâinilor cu măsură, şi păzind canonul dat cu multă scumpătate. Şi aşa învăţând calea lui Dumnezeu cea fără amăgire, cu multă desluşire, s-a făcut făcător de minuni prea ales; şi aşa şi-a săvârşit viaţa sa, mutându-se către Domnul. Tot în această zi, pomenirea Preacuviosului Părintelui nostru Trifilie, episcopul Lencusiei, în Cipru. Sfântul Trifilie, Episcopul Leukosiei, s-a născut la Constantinopol şi a studiat în Beirut - Liban. Era foarte inteligent şi literat, cu toate acestea şi-a ales ca îndrumător un om fără educaţie dar de o sfinţenie rară, şi anume pe Sf. Spiridon al Trimitundei (prăznuit în 12 decembrie). În vremea aceea, împăratul Constantin al II-lea (337-340) a căzut grav bolnav şi nefiind doctor care să-l poată ajuta, s-a întors la Dumnezeu pentru ajutor. În vis i-a apărut un înger care-l îndruma spre un grup de ierarhi, dintre care i-a arătat pe doi, spunând că numai prin ei se va putea vindeca. Împăratul a dat imediat un edict prin care îi chema pe episcopi la adunare, printre ei fiind şi Sf. Spiridon, care împreună cu discipolul său, Sf. Trifilie s-au prezentat în faţa împăratului. Bolnavul i-a recunoscut îndată pe cei prin care avea să se vindece după cum i-a arătat îngerul. S-a închinat în faţa lor şi i-a rugat să se roage pentru sănătatea lui. Atunci Sf. Spiridon a pus mâna pe capul împăratului şi după ce s-a rugat acesta s-a însănătoşit. Sf. Trifilie a fost impresionat de viaţa frumoasă de la palat, de figura impunătoare a împăratului şi de toate frumuseţile de-acolo, încât Sf. Spiridon l-a întrebat "De ce te minunezi?" Crezi că toate acestea îl fac pe împărat mai drept în faţa lui Dumnezeu?" Toţi aceştia, împăratul împreună cu demnitarii vor sta în faţa scaunului de judecată al lui Dumnezeu cu cei mai săraci laolaltă. Omul trebuie să caute binecuvântarea şi slava cerească." La scurt timp, Sf. Trifilie a fost înscăunat Episcop al Leukosiei în Cipru şi îl vizita deseori pe Sf. Spiridon. Odată, au trecut împreună pe lângă nişte vii şi o grădină foarte frumoase şi pline de rod, numite Parimnos. Sf. Trifilie a fost din nou atras de aceste pământuri şi ar fi dorit să le exploreze mai îndeaproape. Sf. Spiridon, citindu-i gândurile l-a întrebat de ce îşi doreşte lucruri lumeşti şi efemere când omul ar trebui să-şi adune comori în cer şi pentru aceasta să se nevoiască. Astfel, prin rugăciunile mentorului său, Sf. Trifilie a mers pe calea desăvârşirii sale spirituale, dobândind milă, inimă curată, credinţă dreaptă şi nu în cele din urmă iubire, pe lângă alte virtuţi. La un sinod al episcopilor care a avut loc în Cipru, părinţii l-au rugat pe Sf. Trifilie să le vorbească, cunoscută fiind erudiţia şi cultura acestuia. Alegând ca subiect vindecarea slăbănogului de către Mântuitorul Hristos (Marcu 2:11), în loc de "pătuţ" aşa cum apărea în sfânta scriptură, a spus "pat". Foarte nemulţumit de această omisiune a Sfântului Trifilie, Sf. Spiridon i s-a adresat dur, spunându-i: "Te crezi mai vrednic decât Cel care a spus "pătuţ" încât să te ruşinezi de cuvintele Lui ?, ieşind hotărât din biserică. Astfel, Sf. Trifilie a primit o lecţie de umilinţă, ca să nu mai fie niciodată mândru de erudiţia sa. Sf. Trifilie şi-a condus mai departe turma cu pricepere şi din moştenirea rămasă de la mama sa, acesta a construit mănăstirea de la Leukosia. Sfântul a plecat la ceruri la o vârstă foarte înaintată, prin anul 370. Pelerinul rus Egumenul Daniel a văzut sfintele moaşte ale Sf. Trifilie în Cipru, la începutul sec. al XII-lea. Tot în această zi, pomenirea Preacuvioasei Maicii noastre Ana şi cu fiul ei Ioan. Sfânta Ana şi fiul ei, Sf. Ioan, au trăit în secolul al IX-lea. Ana era fiica diaconului bisericii Vlaherne din Constantinopol. După moartea soţului ei, sfânta şi-a luat straie bărbăteşti, schimbându-şi numele în Eftimie. Împreună cu fiul ei, Sf. Ioan, s-au nevoit în asceză într-una din mănăstirile din Bitinia, lângă Olimp. Sf. Ana a murit la Constantinopol în anul 826. Ea mai este prăznuită şi în 29 octombrie. Tot în această zi, pomenirea Sfântului Antipatru, episcopul Vostrilor, care cu pace s-a săvârşit. Tot în această zi, pomenirea Sfântului Evloghie, patriarhul Antiohiei, care cu pace s-a săvârşit. Tot în această zi, pomenirea Sfinţilor zece mii de Mucenici, care de sabie s-au săvârşit. Tot în această zi, pomenirea Sfântului Mucenic Diodor cel din Emesa, care s-a săvârşit răstignit. Cu ale lor sfinte rugăciuni, Doamne, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi. Amin.
<script type="text/javascript" src="
 "></script>
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Cuvinte-cheie
Ultimele subiecte
Aprilie 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
CalendarCalendar
Parteneri
forum gratuit

Muzica
Structura
Copy and paste this on your web.
Panou de control
Profilul tau
Informatii
Preferinte
Semnatura
Avatar
Social
Lista de prieteni si lista userilor ignorati
Membrii forumului
Grupuri de utilizatori
Mesaje private
Mesaje primite
Mesaje trimise
Subiecte monitorizate
Subiecte monitorizate

Distribuiţi | 
 

 A doua venire a Domnului

In jos 
AutorMesaj
Admin
Admin


Mesaje : 260
Puncte : 795
Data de inscriere : 29/06/2011
Varsta : 21

MesajSubiect: A doua venire a Domnului   Joi Aug 01, 2013 3:29 am

U
ltimul eveniment al istoriei omenirii va fi cea de-a doua venire a Domnului nostru Iisus Hristos, după cumne asigură El Însuşi:
„Atunci vor vedea pe Fiul Omului venind pe nori, cu putere multă şi cu slavă”
(Mc. 13, 26).
Şiva urma Judecata:
„Şi se vor aduna înaintea lui toate limbile; şi-i va despărţi pre dânşii unul de altul, precumdesparte păstorul oile din iezi”
(Mt. 25, 32),
şi păcătoşii vor urma tatălui lor diavolul, la osânda care în veac nu sesfârşeşte. Drepţii se vor sui la viaţa veşnică şi vor primi bunătăţile de nedescris ale raiului:
„Precum este scris: Celece ochiul nu a văzut, şi urechea nu a auzit, şi la inima omului nu s-a suit, care a gătit Dumnezeu celor ce îl iubesc pre Dânsul”
(I Cor. 2, 9).
Biserica Ortodoxă are numeroase mărturii scripturistice prin care dovedeşte că timpul venirii Sale nu a în-credinţat-oDumnezeu nici îngerilor, nici oamenilor şi nici chiar Fiului Său, ca om:
„Iar de ziua şi de ceasul acelanimeni nu ştie, nici îngerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatăl. Şi precum a fost în zilele lui Noe, aşa va fi şi venirea Fiului Omului; căci precum în zilele acelea dinainte de potop oamenii mâncau şi beau, se însurau şi se măritau...şi n-au ştiut până ce a venit potopul şi i-a luat pe toţi, la fel va fi şi venirea Fiului Omului... Ziua celei de a douaveniri rămâne necunoscută, fiindcă, după cum zice Domnul nostru Iisus Hristos „despre ziua aceea şi despre ceasul acela nimeni nu ştie, nici îngerii din cer, nici Fiul, ci numai Tatăl”
(Mc. 13, 32).
Şi în timp ce nu cunoaştem exact vremea celei de a doua veniri, Dumnezeu ne dă „semne”, care ne spun când s-a împlinit vremea, dar creştinul nu trebuie să fie absolut sigur pentru ziua împlinirii unei proorocii, şi cu atât mai

mult pentru ziua celei de a doua veniri a Domnului, careva veni
„ca un fur noaptea”
(I Tes. 5, 2).
Împlinirea proo-rociilorseamănă cu ziua morţii noastre. În timp ce moar-teafiecăruia este un lucru cert, ziua morţii rămâne ne-ştiutăpână când se împlineşte. Aşarăspunde şi Domnul ucenicilor Săi:
„Nueste vouă a şti anii, sau vremile, careTatăl le-a pus întru a Sa stăpânire”
(Fapte 1, 7).
În timpul celei de a doua veniri,înaintea arătării Domnului, soarele şiluna se vor întuneca, stelele vor pieride pe cer, întreaga lume văzută se vadesface şi se va înfăţişa un cer nou şi un pământ nou, iar cei morţi vor în-via. Cei vii, după mărturia SfântuluiApostol Pavel, îşi vor schimba tru- purile, care vor deveni nemuritoare,luând într-o clipeală de ochi un trupnestricăcios asemenea celui cu vârstade 33 de ani, ca a lui Hristos.Cu toţii vor fi răpiţi pentru aîntâmpina pe Domnul în văzduh. Pecer se va arăta semnul Sfintei Cruci,după cum spun Sfinţii Părinţi şi va urma Judecata oamenilor şi rânduirea lor la osândaveşnică sau la fericire veşnică, după faptele pe care le-afăcut fiecare cât a trăit:
„Şi atunci se va arăta Semnul Fiului Omului pre Cer, şi atunci vor plânge toate semin- ţiilepământului, şi vor vedea pre Fiul Omului venind prenorii cerului, cu putere şi cu slavă multă”
(Matei 24, 30),
şi va zice tuturor:
„Atunci va zice Împăratul celor de-adreapta lui: Veniţi, blagosloviţii Părintelui Meu, moşte-niţiÎmpărăţia care este gătită vouă de la întemeierealumii”
(Matei 25, 34).
Şi vor veni proorocii Domnului, patriarhii şi drepţii din Legea Veche, apostolii Noului Testament şi ucenicii Cuvântului; mucenicii, ierarhii, plăcuţii Domnului, care au trăit în munţi în peşteri şi în crăpăturile pământului pentru dragostea lui Hristos; ceicare au ales mai mult moartea de la mai marii lumii; toţi cei ce au păzit dogmele învăţăturiiBisericii Ortodoxe, şi vor moşteni toatecele gătite în Împăraţia lui Dumnezeu.Din scrierile Sfinţilor Părinţi seştie că Hristos va fi însoţit de oştirileîngereşti, şi va veni cu multă slavă, ca un Biruitor, precum vine un împărat încununat cu biruinţă. El va fi DreptulJudecător, fiindcă cu dreptate va judeca pe toţi. Flăcări va scoate privirea Atot- puterniculuiHristos, care pe cei necre-dincioşiîi va arde, iar pe cei credin-cioşişi sfinţi îi va lumina.Pentru creştinul credincios, adoua venire a Domnului este ziua bu-curiei, a fericirii şi a veseliei, pentru căziua aceasta înseamnă sfârşitul mâhni-rilor, viaţa veşnică, fericire şi dreptate.Credincioşii vor primi cununa slavei,aşadar răsplata veşnică, pentru luptadreaptă pe care au dus-o aici pe pă-mânt, după cum zice Apostolul neamurilor, Pavel:
„Luptacea bună m-am luptat, călătoria am săvârşit, credinţaam păzit. De acum mi s-a gătit mie cununa dreptăţii,care îmi va răsplăti mie Domnul în ziua aceea, Jude-cătorulcel drept; şi nu numai mie, ci şi tuturor celor ce au iubit arătarea Lui”
(II Tim. 4, 7-Cool.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://borstilvechi.forumgratuit.ro
 
A doua venire a Domnului
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
BORstilvechi :: Sfaturi si povete-
Mergi direct la: